JAK DZIĘKI DIECIE ZATRZYMAĆ MŁODOŚĆ, CZYLI ANTI-AGING NA TALERZU

WIEK METABOLICZNY, CZY WIESZ CO TO TAKIEGO?

Jest to rzeczywisty wiek organizmu, określający kondycję, poziom metabolizmu oraz zdolność do regeneracji. Wszystkie te parametry mają wpływ na zdrowie oraz ostateczną długość jego życia.

JAK POZNAĆ WIEK METABOLICZNY?

Pomiaru wieku metabolicznego dokonuje się m.in. w poradni dietetycznej, w ośrodkach zdrowego odżywiania oraz centrach sportowych. Do pomiaru tego parametru służy analizator składu ciała z funkcją impedancji. Składowymi wieku metabolicznego są: podstawowa przemiana materii (PPM), masa mięśni, masa tkanki tłuszczowej i wody.

Jeśli według obliczeń Twój wiek metaboliczny jest niższy, to oznacza, że cieszysz się bardzo dobrym zdrowiem. Niestety coraz częściej, w zdecydowanie większej ilości przypadków wiek metaboliczny jest wyższy niż wiek biologiczny, a to oznacza, że organizm starzeje się szybciej.

CO ROBIĆ ABY OBNIŻYĆ WIEK METABOLICZNY, A TYM SAMYM SPOWOLNIĆ PROCES STARZENIA SIĘ ORGANIZMU?

Poznaj najważniejsze zasady DIETY ANTI-AGING:

1. Właściwe nawodnienie.

Jest niezbędne do przebiegu wszystkich przemian zachodzących w organizmie. Odpowiednia dawka płynów wpływa na wygląd skóry, zapewnia jej nawilżenie i jędrność. Do picia najzdrowsza będzie woda mineralna, ale także herbata, np. zielona, napary ziołowe oraz naturalne soki warzywne oraz owocowe.

2. Produkty, których w diecie anti-aging nie może zabraknąć:

  • Źródła nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Dlaczego? Ponieważ NNKT wpływają na właściwy poziom nawilżenia skóry oraz hamują działanie wolnych rodników. Tak więc niezbędne w diecie anti-aging : oleje roślinne, oliwa z oliwek, awokado, orzechy, nasiona, pestki dyni, słonecznika, siemię lniane oraz tłuste ryby morskie.
  • Nie może zabraknąć odpowiedniej podaży BIAŁKA, pochodzącego zarówno z produktów zwierzęcych, jak i roślinnych, np. chudego mięsa, ryb, jaj, roślin strączkowych, niskotłuszczowych przetworów mlecznych, mam tu na myśli jogurty naturalne, kefiry, półtłusty biały ser.
  • Witamina A (RETINOL) posiadająca działanie antyoksydacyjne oraz mająca bardzo duży wpływ na zdolność komórek do regeneracji. Działa wspomagająco w walce z , trądzikiem, bliznami czy ranami. Witamina A występuje w takich produktach jak:
  • mleko i przetwory mleczne;
  • wątroba;
  • jaja;
  • tłuste ryby, np. łosoś, makrela, a także tłuszcze rybne, np. tran;
  • niektóre warzywa, np. brokuły, marchew, papryka czerwona, dynia, pomidory, zielony groszek;
  • niektóre owoce, np. awokado, morele, śliwki, brzoskwinie.
  • Witamina E przyczynia się do opóźniania procesów starzenia, a co za tym idzie, zapobiega przedwczesnemu wiotczeniu skóry i tworzeniu się tak bardzo nielubianych przez nas zmarszczek. Witamina E to niezbędny element diety anti-aging, dlatego konieczne jest włączenie do diety produktów, które są jej nieocenionym źródłem, a są nimi:
  • oleje roślinne, zwłaszcza słonecznikowy, rzepakowy, z pestek winogron, oliwa z oliwek;
  • orzechy, nasiona, pestki, np. słonecznika, dyni, sezamu, migdały;
  • żółtka jaj;
  • zarodki nasion zbóż oraz kiełki;
  • niektóre warzywa, np. czerwoną paprykę, szpinak.

CO Z DIETY ANTI-AGING powinno się wyeliminować?

PRZEDE WSZYSTKIM dania typu fast-food, żywność wysoce przetworzoną, słodycze, a także słone przekąski zawierające ogromne ilości cukru i soli oraz tłuszczów nasyconych, które niekorzystnie wpływają na wygląd i zdrowie.

DIETA to nie wszystko. Za przedłużenie młodości odpowiedzialne są również inne czynniki, o które warto zadbać, a mianowicie:

  • aktywność fizyczna (regularne wykonywanie ćwiczeń fizycznych prowadzi do ujędrnienia skóry, zapobiega jej przedwczesnemu wiotczeniu i pomaga zachować szczupłą sylwetkę).
  • unikanie stresu – warto zadbać o spokój i relaks, które działają odmładzająco oraz gwarantują dłuższe życie w dobrym zdrowiu, np. joga, kąpiele relaksacyjne, masaże.

  • odpoczynek i odpowiednia ilość snu – to nieodłączny element warunkujący wydłużenie młodego wyglądu. To właśnie zmęczenie i brak snu w pierwszej kolejności odbijają się na naszym wyglądzie i samopoczuciu. Sen oraz odpoczynek są niezbędne do regeneracji organizmu, a także prawidłowej przemiany materii. Aby zachować zdrowy wygląd i młodość, należy spać co najmniej 7 godzin na dobę!

Pamiętaj, czasu nie da się oszukać, starzenie się to nieodwołalny proces, ale dzięki diecie anti-aging możesz znacząco poprawić swój wygląd i kondycję oraz sprawić, że Twój zegar biologiczny będzie bił znacznie wolniej.